1. Advent, Oslo Ağacı ve Yeni Buz Pisti

Bugün 1. Advent, yani Noel Arifesine tam 4 pazar günü var. Advent kelimesi Latince’de ‘yolda’ demekmiş aşağı yukarı, yani Noel çok yakında; evleri süslemek, ağaçlar ışıklandırmak, zencefil kurabiyeleri pişirmek, hediye alışverişine çıkmak ve bunun gibi nice aktivite artık caiz. Reykjavík’in bugüne özel geleneksel aktivitesi ise valinin Oslo’ya giderek sembolik ilk baltayı vurup getirdiği çam ağacının ışıklarının yakılması. Tabiki sadece bu değil, programda bando gösterisi ve konser de vardı. Ragnheiður Gröndal ve Stefán Hilmarsson Noel şarkıları söylediler. Ragnheiður Gröndal’ın sesi acayip güzel, önümüzdeki günlerde onu size daha yakından tanıtacağım. Etkinlik şehir meydanı sayılan Austurvöllur’de yapıldı.

DSC00695

Bu ağaç Oslo’nun İzlanda’ya verdiği 64. Noel ağacı. Ayrıca sonuncusu. Norveç, bu ağaç hediye etme işinin maliyetli ve çevre dostu olmadığını söyleyerek artık ağaç yollamayacaklarını geçen sene duyurmuştu. Ama hala bu geleneğin bir parçası olmak istediklerini ve bu yüzden Norveç’ten her sene bir temsilci yollayarak İzlanda’nın çamlarla kaplı Heiðmörk bölgesinden bir ağaç seçileceğini belirtti.

Ortam her zamanki gibi neşeliydi; kızak kayarak gelen çocuklar, tarçınla kavrulmuş badem kokusu, soğuk ama ferah hava…

DSC00692

DSC00690

Ve işte meşhur Oslo ağacı! Sanki yaprakları solmuş gibi, kendilerini haklı çıkarmak, bakın biz size dedik olmuyo demek için mi böyle gönderdiler artık bilemiyorum. Geçen seneki ağaç da kötü hava şartlarının gazabına uğrayıp Heiðmörk’den bir ağaçla değiştirilmişti. İzlanda’yı hakir görmesinler, İzlanda’nın da ağaçları var bir kere!

DSC00694

Ben oradayken daha yakılmamıştı ışıkları, bebişin annesine ihtiyacı olduğu için bekleyemedim, ama size bunu 3 sene öncesi çektiğim bu fotoğrafla telafi etmek istiyorum:

oslotree

Eve dönüş yolunda Ingólfstorg’a uğradım. Buz pisti hazırlıyorlardı. Ben daha önce görmedim ama sanırım 2005’e kadar her Noel’de kurulurmuş. Yanına da Noel pazarı kurulacakmış. Çok rahat çalışıyorlar canım, şimdiye kadar hazır olması gerekirdi. Burada biraz işler böyle yürüyor, bizim evin yakınındaki bir ana caddedeki bir apartmanın dış cephesine kurulan iskelet yanlış duymadınız tam iki sene orada kaldı. Artık unuttular mı, yoksa bu gün çok soğuk, biz bir iki gün sonra başlayalım deyip sonsuz bir erteleme içerisine mi girdiler bilemiyorum. Mahalleli forumlarda şikayet ediyordu, sonunda bitirip kaldırdılar.

DSC00700

Ayrıca bu bağlantıya tıklayarak etkinliğin kısa bir videosunu izleyebilirsiniz.

Yorum bırakın