Buzlar ülkesinden buz gibi selamlar

Bu haftasonu çabucak geldi ve aynı hızla sona ermek üzere. Yarın iş başı yapıyorum; okul, bebek derken uzun süredir çalışmıyordum. Dün arkadaşlarla noel filmi izledik, bugün kendime iş yerine götürmek için yolluk hazırlıyorum. Kazak örüyorum tüm gayretimle, noelde kendime yeni elbise almamaya karar verdim, ama Noel Kedisi’ne (Jólakötturinn) kendimi yedirecek değilim, o yüzden Noel gecesi giymeyi planlıyorum. Noel kedisi burada Noelde yeni kıyafet almayan çocukları yermiş. Büyük ihtimal yarın çıkacak fırtına yüzünden iş yerinde mahsur kalacağız, bol bol vakit var örmek için.

Bu enlemlerde güneş kendini ara sıra unutturduğu için güneşi görünce dışarı attım kendimi hemen. Botlarda çivili krampon denen icattan var yoksa yürünmüyor. Kar küreme makinesi hep arabalara çalışıyor, kaldırımlar dize kadar kar. İzlanda tam bir araba ülkesi, yayaları pek düşünen yok, bazen kaldırım bile olmuyor yollarda.

DSC00737

Eskişehir gibi kurak bir yerde büyümeme rağmen okyanus neden beni bu kadar çekiyor bilmiyorum. Sanki artık denizsiz bir yerde yaşayamam gibime geliyor. Bir de Eskişehir’in yarısı kadar nüfusu olan bir ülkede yaşamaya alışınca insan… En fenası da bu. Denize kıyısı olan ülke bulmak sorun değil de bu kadar az nüfusu olan, sessiz sakin bir ülke çok fazla yok. Grönland var bir de. Kuzey enlemlerinin az nüfuslu olmasının bir sebebi var tabi ki, soğuk. O kadar soğuk ki buradaki insanlar çok uzun yaşıyorlar. Bozulmuyor ciltleri. 67 yaşında emekli olup sıcak enlemlere inip kemiklerini ısıtıyorlar. Bizim ülkenin ölüm yaşı ortalaması olur o sayı ancak.

DSC00740

Burada doğa çok güçlü. Bunu hissettirmesi için dağlara kırlara çıkmanıza gerek yok. Resimde görülen buz sarkıtları mesela çok tehlikeli. Grýlukerti demişler İzlandalılar buna. Grýla, Noel babalarının korkunç annesi, kerti de mum demek, yani Grýla’nın mumu. Noel kedisi de bu kadına ait. Yarın gelecek olan fırtına da büyük ihtimal bu Grýla’nın mumlarını etrafa 20-30 m/s hızında savuracak. Dışarı çıkmayın diye uyarılar yapılıyor her yerde. Ben işe gidecek miyim, bu akşam belli olacak.

DSC00739

 

Yorum bırakın