Kar, Şükran Günü ve Kara Cuma

Fotoğraflar: visitreykjavik.is ve mbl.is

Dün karanlık sabahlardan şikayet ederken; bugün kar imdadıma yetişti. Pofuduk karlarla kaplı her yer. Bu kar sevinci bir kaç güne yerini hoşnutsuzluğa bırakacak, çünkü kaldırımların ve yolların buz pistine dönmesi bir iki güne bakar. Geçen sene bu vakitler üç aylık hamileydim, dışarı çıkmam kesinlikle yasaktı, aylar boyunca yerdeki buzlar erimedi. Nisan gibi ilk kez adam gibi bir yürüyüşe çıkabilmiştim. Okula da gitmesem çıldırırdım sanırım. Bu kış şimdilik daha hafif geçiyor.

12307583_10153618152376075_1300194192334444920_o

Dün Amerikanlar’ın meşhur Şükran Günü yemeği vardı. Günler öncesinden hindi satışları başladı marketlerde, ilk başta yeni yıl için zannettim ama Şükran Günü içinmiş. İzlanda’da pek seviliyor Amerikan adetleri, daha Cadılar Bayramı’nı yeni atlattık. Üstelik İzlanda’nın kendi Cadılar Bayramı var, şubat veya martta kutlanıyor. Gerçi eminim Türkiye’de de kutlayanlar vardır, dinle veya kültürle alakalı çoğu şey popüler kültürün pençesinde kılık değiştiriyor.

Ben de kayınvalidemin davetlisi olarak ilk Şükran Günü yemeğimi yedim. Şükran Günü bahane, hindi şahane. Bir köşede oturup ‘Bu Amerikan geleneği yaa siz neden İzlanda’nın geleneklerine sadık kalmıyorsunuz!’ diye protesto edecek halim yoktu ya. Çok da nefis idi, ellerine sağlık. Zaten Noel’i de Hristiyanlar’dan daha büyük bir şevkle kutladığım doğrudur. Sanırım bu olaylara yeni olmamdan sebep, bir çocuk edasıyla, eski bayramları bekler gibi Noel’in gelmesini bekliyorum.

851815

Şükran Yemeği’nin ertesi günü ‘Kara Cuma’ diye adlandırılan alışveriş çılgınlığı başlıyormuş. Noel hediyeleri almaya başlanıyor, fırsattan istifade bütün mağazalar büyük indirim kampanyaları düzenliyormuş. Ben de merak etmiştim bir elektronik marketinin indirimlerini, gidip bakmayı düşünüyordum, ta ki haberleri okuyana kadar. İnsanlar sabahın beşinde kuyruğa girmiş, hunharca raflara saldırmışlar. Sanırım bugün sıcacık evimde oturup, kitap okuyup, bebeğimle vakit geçireceğim.Yaşasın altı aylık annelik izni! İskandinav ülkelerinde bu süre daha uzun ama çaktırmayın. İzlanda bir İskandinav ülkesi mi değil mi; bu ise başka bir yazıda.

Yorum bırakın